Jdi na obsah Jdi na menu

Recenze Ivana Kotta v Klubovém zpravodaji Jonáš klubu

7. 5. 2008

MAJEROVKY S NOVÝM HLASEM

Další album vychází populární kapele MAJEROVY BRZDOVÉ TABULKY, která pozvolna přechází k názvu mezi fanoušky a posluchači vžitému a běžně užívanému – MAJEROVKY. Ta novinka nazvaná NOC OZVĚN a vydaná u Indies MG Records má dva primáty – je to první živé album skupiny a zároveň představuje novou zpěvačku, která s kapelou zpívá jako host. Je jí Alice Holubová, kterou známe jako kmenovou zpěvačku Hradišťanu, a na albu, které bylo nahráno 3. března 208 v brněnském klubu Stará pekárna, zpívá v sedmi ze šestnácti zařazených písní. Jsou tu samozřejmě tituly známé z předchozích studiových alb, ale najdeme tu i čtyři novinky. Tou první, která album otvírá, je irský tradicionál The Ballad Of Jock Steward, česky otextovaný Petrem Linhartem a nazvaný Přízrak z Londonderry. Další tři zkomponoval Vít Kahle, který je také nazpíval, a při jejich doprovodu vystřídal všechny tři plátkové nástroje, na které hraje. V té prvé, kterou textující Petr Linhart nazval Mlžná, to je klarinet, který instrumentální pasáže zdobí sametovými, ale i chraplavými tóny, které střídají slova o cestě na Mělník, ke známému soutoku. Další novinka, v níž Vít hraje tentokrát na tenorsaxofon, se jmenuje Nejdek, a Petr jakoby se textem o pohraničním městečku vracel ještě ke své Sudétě. Na textu své třetí novinky Ústa se Vít podílel s Petrem, a napsali tak společně píseň o snaze připoutat k sobě trvale milovaného partnera. Text lehce připomíná lidovou poezii, a vysoké tóny sopránsaxofonu jako by chtěly naznačit, že dominantním článkem vztahu je žena. Stálé posluchače Majerovek ale samozřejmě budou hlavně zajímat osvědčené hity kapely, z nichž Vít zpívá například Den svaté Anny nebo Lucie a slunovrat, a Petr Pálavu, Princeznu a Perychtu. Tradičními spoluhráči obou autorů a zpěváků zůstávají Antonín Bernard s baskytarou a violoncellem a Tomáš Makovský za bicími.
Je výborné, že se v kapele po další době zase objevila zpěvačka, a navíc tak skvělá jako je Alice. O její vysoké úrovni a profesionalitě svědčí i to, že nahrávaný koncert byl jejím prvním veřejným vystoupením s kapelou(!), což je samozřejmě výborné vysvědčení i pro "majerovskou" čtveřici. Takže co všechno můžete od nové akvizice na albu slyšet? Jsou to ty nejkrásnější perly z repertoáru kapely – Kotys, Paní z vln, Fabián, Červená tma, Srpeček, Rybou ryb a samozřejmě Gabréta. Je pochopitelné, že ne každý koncert Majerovek v Balbínce a dalších klubech proběhne za účasti Alice Holubové tak jako ten "křticí" v sobotu 12. dubna, proto poslouchejte ten báječný hlas ve výborném repertoáru prověřeném časem z disku Noc ozvěn. Ten najdete v krásném obalu, který zdobí půvabné obrázky Petra Síse a doplňuje booklet se všemi texty, stručným průvodcem albem a několika fotografiemi.

Ivan Kott

(text vyšel v dubnovém vydání Klubového zpravodaje Jonáš klubu)